Mitä on sisältömarkkinointi?
Sisältömarkkinoinnin tehtävänä on tuottaa merkityksellistä ja lisäarvoa tuottavaa sisältöä valituille asiakasarkkityypeille. On helppoa ajatella, että sisältömarkkinoinnissa on kyse vain hienoista kuvista tai tykkäysten määrästä. Pelkkä sisällöntuotanto tai seuraajamäärän kasvattaminen ei kuitenkaan ole suoraan sisältömarkkinointia, vaan se on suunnitelmallista, strategista ja tavoitteellista toimintaa perustuen yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Näin ollen tavoitteena onkin useimmiten mm. myynnin kasvattaminen, liidien kerääminen tai tunnettuuden lisääminen.
Millaista on sisällöntuottajan arki?
Mitä kannattaa ottaa huomioon, jotta sisällöntuotanto helpottuu kiireisen arjen keskellä, tekemäsi sisällöt tuottavat yleisöllesi aidosti lisäarvoa ja sisältömarkkinointi tuo yrityksellesi tulosta? Tässä tallenne sisällöntuottaja Emilia Vanhataopion live streamista.
Miten lähden sunnittelemaan ja toteuttamaan sisältömarkkinointia yritykselleni?
Mitä sisältöä meidän yrityksestä voi julkaista? Mikä asiakasta voisi kiinnostaa? Tämä viikko meni ja taas en ehtinyt tehdä riittävästi toivottuja päivityksiä someen. Miten saisin koko yrityksen henkilöstön tuottamaan ideoita sisältöihin? On niin paljon kanavia, johon pitäisi keksiä sisältöjä, että miten kukaan voi hoitaa kaikkea?
Onko tuttuja tuskia? Useille markkinoijille on. Tästä löydät Emilian keräämiä vinkkejä miten sisältösuunnitelman avulla voit helpottaa mm. edellä mainittuja tuskia. Lisäksi löydät Aava & Bangin sisältösuunnitelmapohjan, jolla me helpotamme asiakkaidemme sisällön tuotantoa ja ennen kaikkea luomme merkittävää sisältöä!